Forretningsbetingelser

botex’ forretningsbetingelser ved køb i webshop

 
botex BIS a.m.b.a.
Tilst Søndervej 136, st. th.
8381 Tilst
Mail: info@botex.dk
Tlf.: 76 33 20 60

 
Kontakt botex
Hvis du har spørgsmål vedrørende botex webshop, kan du altid kontakte os på info@botex.dk eller på telefonnummer 76 33 20 60 alle hverdage kl. 08.00-16.00.
 
Hvem reglerne gælder for
Disse forretningsbetingelser gælder for alle ordrer og leverancer fra botex’ webshop til kunder bosiddende i Danmark.
 
Bestilling
Bestilling af varer på botex’ webshop foregår på botex’ hjemmeside: www.botex.dk. Når du har foretaget en bestilling på webshoppen, vil du automatisk modtage en ordrebekræftelse på din ordre.
 
Betaling
Alle opgivne priser på botex’ webshop er i danske kroner (dkr.) inkl. moms. Den gældende pris er dén, som på dagen for bestillingen er angivet på hjemmesiden ud for den pågældende vare.
På botex’ webshop kan du betale med følgende betalingskort: Dankort, eDankort, Visa/Dankort, Visa, Visa (3D), Visa-Electron, Visa-Electron (3D), Mastercard, Mastercard (3D), Mastercard-Debet, Mastercard-Debet (3D), Maestro (3D), American Express, JCB og JCB (3D). Når du foretager en bestilling på botex’ webshop, trækkes beløbet, først når din ordre afsendes. Når du køber varer på botex.dk, vil dine varer blive sendt direkte fra de enkelte leverandører, hvilket betyder, at du kan få flere pakker på samme ordre. Hvis din ordre består af flere pakker, hæver vi først beløbet, når den sidste pakke afsendes. Når vi hæver beløbet, sender vi dig en faktura. Vi opfordrer dig til at udskrive eller på anden vis gemme denne, idet den fungerer som din bon og kan derfor være relevant i forbindelse med ombytning, fortrydelse eller reklamation.
 
Tilgodebevis og gavekort kan ikke benyttes som betalingsmiddel på botex’ webshop.
 
Sikkerhed ved betaling
botex anvender Quickpay som betalingsløsning. Quickpay er et sikkert valg til betalingsløsninger, da de oplysninger, som afgives i forbindelse med en betalingstransaktion, beskyttes ved hjælp af kryptering. Det betyder, at det ikke er muligt for uvedkommende at opsnappe information om dine betalingskort. Det giver dig tryghed, når du handler på botex’ webshop.
 
Fragt og levering
Ved ordrer afgivet på botex’ webshop sker fragt og levering kun til adresser i Danmark – dvs. at der ikke leveres til Grønland og Færøerne.
 
Ved webordrer får du gratis levering uden omdeling, når du køber for kr. 400 eller derover. Ved ordrer under kr. 400 tillægges et beløb på kr. 39 til forsendelse. Du kan tilvælge levering med omdeling, så din ordre bliver leveret hjem til dig – det koster kr. 59 uanset ordrens størrelse. Derudover kan du vælge at afhente din ordre i en botex-butik, og det er altid gratis uanset ordrens størrelse.
 
Leveringstiden på webordrer er 2-5 hverdage regnet fra tidspunktet fra ordrebekræftelsens afgivelse. Bemærk: Dette gælder dog ikke for gardiner, som er specialproduceret efter mål til dine vinduer. Leveringstiden på specialproducerede gardiner er ca. 7-30 hverdage. Hvis leverancen på din webordre bliver forsinket, bliver du hurtigst muligt underrettet herom pr. mail.
Når du handler på botex’ webshop bestemmer du selv din leveringsadresse, hvilket betyder, at du kan få leveret din ordre til en anden adresse and din privatadresse. Ved webordrer sendes dine varer direkte fra leverandøren af de varer, du har bestilt. Det betyder, at du kan få flere pakker på samme ordre, hvis du har gennemført en ordre, der består af varer fra flere forskellige leverandører.
 
Ordrer på boligudstyr sendes med Post Danmark, mens ordrer på gardiner sendes med GLS eller PostNord Logistics. Gardiner og gardinstænger med en længde på over 2 meter, kan kun sendes med PostNord Logistics – her kan du vælge mellem: 1) om din ordre skal afleveres på din arbejdsplads eller anden firmaadresse, hvor der er åbent i dagtimerne mellem kl. 08:00-16:00, eller 2) om din ordre skal afleveres på din hjemadresse i carport, el.lign. mod fraskrivelse af ansvar for modtagelse af ordren, såfremt du ikke er hjemme til at modtage den. Vi tilbyder at ringe op ½ time før levering. Såfremt du ønsker dette, er det vigtigt, at du oplyser os dit telefonnummer, når du bestiller over webshoppen. Levering med PostNord Logistics kan kun ske på hverdage kl. 08:00-16:00. NB: Det kan forekomme, at samme ordre bliver leveret med forskellige transportører. Dette skyldes, at lange længder sendes separat med PostNord Logistics.
 
Fortrydelsesret
Fortryder du dit køb, giver botex fuld returret. Bemærk: Dette gælder dog ikke for gardiner, som er specialproduceret efter mål til dine vinduer. Her bortfalder fortrydelsesretten, så snart vi begynder at tilpasse gardinerne til dine specielle mål. Når du har godkendt vores salgs- og leveringsbetingelser, har du accepteret, at fortrydelsesretten bortfalder på gardiner. Fortryder du købet, så kontakt os hurtigst muligt, og såfremt produktionen af gardinerne ikke er gået i gang, vil vi gøre, hvad vi kan for at annullere din ordre.
 
Ønsker du at benytte dig af din fortrydelsesret, skal du overholde følgende betingelser, tidsfrister og procedurer, der er opstillet i følgende 2 punker:
  1. Du har 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten på de 14 dage løber fra den dag, hvor den sidste vare i din ordre er i din fysiske besiddelse. Dét betyder, at du, inden 14 dage, skal give os besked om, at du vil gøre brug af din fortrydelsesret. Såfremt du har foretaget en bestilling på en ordre, hvor du vil modtage flere pakker, vil din 14 dages fortrydelsesret løbe fra den dag, hvor du har fået den sidste pakke i din fysiske besiddelse. Du skal skriftligt give besked om din fortrydelse pr. mail til info@botex.dk eller pr. brev til botex BIS a.m.b.a., Tilst Søndervej 136 st. th., 8381 Tilst. Når du giver os besked om din fortrydelse, kan du benytte vores standardfortrydelsesformular – heri står tydeligt beskrevet, hvad du skal udfylde. Om du benytter vores standardfortrydelsesformular eller på anden vis gør din fortrydelsesret gældende, skal du oplyse os:
  • hvilken vare eller hvilke varer, du ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende med
  • dato for modtagelse af webordre
  • web-nr. (er oplyst i øverste højre hjørne på din ordrebekræftelse og faktura)
  • dit navn
  • din adresse
  • dato
  • din underskrift (kun hvis du sender din meddelelse om fortrydelse på papir)
 
  1. Senest 14 dage efter, du har givet os besked om, at du har fortrudt dit køb, skal du afsende eller aflevere den vare eller de varer, du har fortrudt. Hvis du fortryder et køb, kan du altid returnere din vare til:
 
botex BIS a.m.b.a.
Tilst Søndervej 136, st. th.
8381 Tilst
 
Du har derudover altid mulighed for at returnere din eventuelle fortrydelse i din nærmeste botex-butik. Det kan være, at du foretrækker at gå ned i en botex-butik med dit fortrudte køb frem for at sende det, og dét skal du være velkommen til. Du kan finde din nærmeste botex-butik inde på botex.dk. Uanset om du ønsker at sende eller selv levere dit fortrudte køb, skal du følge punkt 1 og 2. Varer, der returneres, skal ledsages af enten ordrebekræftelse, faktura eller lignende dokumentation i original eller kopi. Du skal selv afholde udgifterne i forbindelse med returnering. Priserne på forsendelse af pakker og breve med Post Danmark kan du finde her. Så ved du, hvad det vil koste dig at returnere en eventuel fortrydelse. Dét beløb, som du har betalt for den pågældende vare inklusive eventuelle leveringsomkostninger, vil blive tilbagebetalt uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra dén dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din fortrydelse. Vi kan tilbageholde beløb, indtil den fortrudte vare er modtaget retur, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret – alt efter hvilket tidspunkt, der er tidligst. Tilbagebetaling vil ske på dét betalingsmiddel, som du oprindeligt benyttede til at fortage dit køb med. Uanset om du vælger at sende din vare til en botex-butik eller gå ned i selve butikken, tilbagebetaler de enkelte botex-butikker ikke købesummen inkl. eventuelle leveringsomkostninger – tilbagebetaling foregår altid fra botex’ webshop. Vi sender dig en kreditnota på mail, når vi tilbagebetaler købesummen inkl. eventuelle leveringsomkostninger.  
 
Hvis du fortryder et køb, hæfter du for eventuel forringelse af varens værdi, hvis værdiforringelsen skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber eller dén måde, varen fungerer på.
 
Reklamationsret
Du har 2 års reklamationsret på alle varer. Eventuelle fejl eller mangler ved det modtagne skal påberåbes inden rimelig tid, efter at disse er blevet konstateret eller burde have været konstateret.
 
Hvis du ønsker at reklamere over en vare, kan du gå ned i din nærmeste botex-butik med din reklamation. Du kan finde din nærmeste botex-butik inde på botex.dk. Hvis der ikke ligger en botex-butik tæt på dig, kan du også sende din reklamation til botex BIS a.m.b.a., Tilst Søndervej 136 st. th., 8381 Tilst.
 
Såfremt din vare viser sig at være behæftet med fejl eller mangler, påtager botex sig at udbedre sådanne fejl og mangler inden for rimelig tid. Hvis det viser sig ikke at være muligt - eller det af botex ikke skønnes hensigtsmæssigt – at reparere varen, påtager botex sig i stedet at levere en ny fejlfri vare efter modtagelsen af den defekte vare. Hvis hverken reparation eller omlevering er mulig, refunderer botex i stedet købesummen. Det beløb, som du har betalt for den pågældende vare inklusive leveringsomkostninger, vil blive tilbagebetalt efter varens returnering og blive indsat på dét kort, som du indledningsvist foretog købet med.
Returnering af varer, som er behæftet med fejl eller mangler, sker for botex’ regning. I forbindelse med returneringen skal du oplyse botex om, hvori fejlen eller manglen består. Derudover skal du fremvise ordrebekræftelse, faktura eller lignende dokumentation i original eller kopi. botex refunderer dog kun dine udgifter til returnering, såfremt returnering sker ved anvendelse af Post Danmark. Vi sender dig en kreditnota på mail, når vi tilbagebetaler dig købesummen inkl. leveringsomkostninger samt eventuelle udgifter til returnering ved anvendelse af Post Danmark i forbindelse med fejl eller mangler ved det modtagne.     
 
Personoplysninger
botex’ behandling af persondata sker under iagttagelse af persondataloven. Du kan altid kontakte botex på info@botex.dk, hvis du ønsker oplysninger om, hvilke data, der opbevares om dig, eller hvis du ønsker oplysningerne slettet eller korrigeret.
 
Oplysninger om dig som kunde – navn, adresse, e-mail m.v. – benyttes af botex alene til at opfylde din bestilling og informere dig, hvis uforudsete problemer i forbindelse med levering af din ordre skulle opstå. De oplysninger, du afgiver i forbindelse med en webordre, bliver altså kun videregivet til tredjemand med det formål, at denne tredjemand skal kunne levere din webordre.
botex benytter ikke dine personoplysninger til markedsføringsmæssige formål, herunder udsendelse af e-mails med reklameindhold, medmindre du har givet et konkret, klart og aktivt samtykke hertil.
Oplysninger vedrørende din bestilling samt eventuelle andre personoplysninger opbevares i 5 år jf. gældende lovgivning, hvorefter oplysningerne automatisk slettes, medmindre oplysningerne fortsat er relevante for botex, f.eks. i forbindelse med opfyldelsen af nye ordrer eller lignende.
 
Cookies
botex anvender cookies på botex.dk. Du kan læse mere om botex’ brug af cookies på botex.dk.
 
Forbehold for trykfejl mv.
botex tager forbehold for trykfejl, moms- og afgiftsændringer samt forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure.
 
Ugyldighed
Hvis nogen del af disse betingelser skulle blive anset for retsstridige og ugyldige og dermed ikke kan håndhæves, påvirker dette ikke gyldigheden og håndhævelsen af den resterende del af betingelserne.
 
Dét med stort
Vi glæder os til, sammen med dig, at krydre dit boligunivers med berigende boligtekstiler.
 
 
Med venlig hilsen
botex